Итак до одной из величайших гонок на планете осталось совсем немного. Она проходит 5.-20.1.2008 года. Вот основные претенденты на победу:
КАМАЗ-4326-9 (4х4) (Основной экипаж: пилот команды Владимир Чагин, штурман Сергей Савостин и механик Эдуард Николаев)
Снаряженная масса, кг 8700
Двигатель ЯМЗ-8463.10-07
Рабочий объем, л 18,47
Номинальная мощность, л. с.при об/мин 750/2500
Номинальный крутящий момент, Нм при об/мин 2700/1400-1600
Коробка передач ZF 16S251,16-ступенчатая
Раздаточная коробка Steyr, двухступенчатая
Передаточное число гл. передачи 4,18
Максимальная скорость, км/ч 165
(сцилко) Подробнее: тутGinaf X 2222 SP (Основной экипаж: Wuf van Ginkel Ederveen 19-02-1968, Willem Tijsterman Ede 26-08-1955, Richard de Rooy Eck en Wiel 10-06-1969)
De specificatiesVoertuig merk en type: Ginaf X 2222 SP
Motor type: Caterpillar C18 (18 liter)
Vermogen: 950 pk
Maximum koppel: 3260 Nm
Topsnelheid: 160 km/uur (begrensd op 150 km/uur)
Wielbasis: 4.40 M
Totale lengte 6.40 M
Totale breedte: 2.55 M
Totaal gewicht: c.a. 9500 kg (rijklaar incl. brandstof)
Gewichtsverdeling voor / achter: 60% / 40%
Hellingshoek voor / achter: c.a. 60 graden / c.a. 70graden (afhankelijk van de ingestelde rijhoogte)
Tankinhoud: 1x 560 liter, 1x 340 liter
Assen voor / achter: Timoney assen. Onafhankelijke wielophanging met dubbele draagarmen
Vering + schokdemping: VSE, veersysteem DTS (Dynamic Truck Suspension)
Versnellingsbak: ZF 8S151
Verdeelbak: ZF-Steyr VG1600
Aandrijfassen: GKN
Chassis: GINAF Trucks
Cabine: GINAF Trucks X- serie dagcabine v.v. 3 zitplaatsen
Opbouw: VML (vezel metaal laminaten) met aluminium stijlen geplaatst op een aluminium frame
Bandenaflaatsysteem: Seygon
(сцилко)MAN TGA 4X4 special T4 (Основной экипаж: Hans Stacey, chauffeur (49 jaar), 5e keer Dakar, winnaar Dakar 2007; Charly Gotlib, navigator (48 jaar), 19e keer Dakar; Bernard der Kinderen, monteur (47 jaar), 4e keer Dakar)
Maten en gewichten
Lengte 6500 mm
Breedte 2500 mm
Hoogte 3300 mm
Wielbasis 4400 mm
Totaal gewicht 8500 kg
Gewichtsverdeling voor/achter
55/45
Motor
Type D2676
Cilinder inhoud 12.5 liter
Maximum vermogen ca. 700 pk
Maximum koppel ca. 3000 Nm
Transmissie en assen
Koppeling Enkelvoudige plaatkoppeling Ш 430 mm
Versnellingsbak ZF 16S1820 OT (reductie: 13.80 – 0.84 :1) met servo shift
Tussenbak MAN G 1700-1
Assen Vooras MAN VA 9-950L
Achteras MAN H7-0880
Chassis Ladderframe uit hoge vloeigrens-staal (KF500) en torsiestijve dwarsliggers
Vering
Voor en achter 2-blads paraboolveren, 4 schokdempers per as.
Achterasstabilisator Ш 60 mm.
Banden
Bandenmaat 14.00 R20 XZL
Het voertuig is uitgevoerd met CTIS (Central Tyre Inflation System). Dit systeem maakt het mogelijk tijdens het rijden de bandendruk te variлren.
Brandstoftanks
2 Aluminium tanks met een gezamenlijke inhoud van 800 liter.
Remmen
Voor- en achteras trommelremmen.
Cabine
Type MAN TGA dagcabine-uitvoering. Voorzien van rolkooi, 3 rallyzetels, 5-punts veiligheidsgordels, 2-tripmasters, intercom en brandblusinstallatie.
Cabineophanging
Voorzijde: Ophanging met silent blocks
Achterzijde: Verend met schroefveerelementen en dubbelwerkende hydraulische rallyschokdempers. Extra veiligheidskabels aan de achterkant.
(сцилко)TATRA 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 (Основной экипаж: Aleš Loprais pilot 10. 1. 1980, Milan Holбň mechanik 23.11.1962, Ladislav Lбla navigбtor 6.5.1973)
Type TATRA 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1
Engine
Water-cooled, diesel-fueled; V8; KHD Deutz BF 8M 2015C; turbocharged by Holset charger equipped by a intercooler of comprerssed air; Electronic motormanagement.
Displacement 15 874 cc.
Maximum power output 600 kW (816 HP) @ 2100 min-1
Maximum torque power 3200 Nm @ 1200 min-1
Gearbox
10-valve gearbox Tatra TS 210; additional 2-valve gearbox Tatra 2.30 TRK 1,3/2,1; central and axle differentials; all differentials equipped by differential locks
Chassis
Central tubular frame with independent swinging semi-axles; suspension: one air bag per axle with internal pressure control; 8 hydraulic Fox shock absorbers with Fox hydraulic bump absorbers; Fuel tank volume: 900 liters.
Body
Custom-built superstructure made of steel frame and carbon outer panels; without door, front and rear walls missing; safety arc mounted on the chassis frame; Tatra TerrNo1 cab tipped forward; equipped with inner and outer safety frames; anatomic race seats CIEB.
Tires
Pirelli PS 22 Pista 14x20‘‘
Dimensions and weights Wheelbase 4090 mm; length 6320 mm, width 2500 mm, height 3450 mm; race weight 10 000 kg.
Maximum speed 165 km/h
Accessories
Central tire inflation system; fire extinguishers; water tank; navigation devices; additional headlamps.
Participations Rallye Dakar 2008 - racing truck
(сцилко)Сообщение отредактировал Strogg - Dec 27 2007, 21:16
--------------------